teisipäev, 7. juuli 2009

Apelsinipirukas





See pirukas võlus nii mind kui ka minu külalisi. Tõeliselt mõnus suutäis!

Põhi:

3 dl jahu
suts soola
120 gr võid
2 spl külma vett
1,5 spl sidrunimahla
2 spl suhkrut

Panin kõik ained kombaini ja segasin ühtlaseks taignaks. Kattsin 26 cm läbimõõduga vormi põhja ja ääred taignaga ning panin pooleks tunniks külma. Seejärel katsin taigna küpsetuspaberiga ja ladusin raskuseks peale kuivatatud oad. Küpsetasin pirukapõhja ahju all osas 10-12 minutit, siis eemaldasin oad ja küpsetuspaberi ning küpsetasin veel 5 minutit, lasin jahtuda.

Täidis:

2,5 dl värskelt pressitud apelsinimahla(2,5 apelsini mahl)
1 dl suhkrut
3 spl maisijahu
2 spl nisujahu
3 munakollast
2 spl suhkrut
2 spl sulatatud võid
3/4 spl sidrunimahla
1 spl apelsinikoort

Panin paksupõhjalisse potti apelsinimahla, 1 dl suhkrut ning jahud. Lasin pidevalt segades keema ja keetsin madalal kuumusel 8-10 minutit, kuni segu on paks ja läbipaistev. Võtsin poti tulelt. Vahustasin munakollased ja 2 spl suhkrut kohevaks vahuks. Lisasin paar supilusikat kisselli ja segasin munakollased potti kisselli hulka. Kallasin juurde sulavõi ja kuumutasin mõõdukal kuumusel 3 minutit(keeta ei tohi). Maitsestasin sidrunimahla ja riivitud apelsinikoorega.Lasin jahtuda toa temperatuurile.

Kate:

3 munavalget
5 spl suhkrut

Panin ahju 175 kraadi peale soojenema. Mikserdasin munavalged vahule, mõne aja pärast lisasin suhkru ja vahustasin kohevaks vahuks. Valasin apelsinikisselli pirukapõhjale ja tasandasin lusikaga ühtlaseks. Katsin munavalgevahuga ja küpsetasin ahju keskosas 12-15 minutit.

2 kommentaari:

Mustikas ütles ...

Apeslin on super hea ja piruka sees meenutab ta iga ampsava sekundiga, et tee seda pirukat rohkem!!!:)
Olen ikka imestanud, et Birx nii vähe teeb(vabandust näitab), aga kõik on vahvad tegemised ja mul on Birxi blogi, nagu blogikell, kust vaadata, kes taas midagi värskelt kirjutanud on. Aitäh, et olen nimetatute seas! Edu!:)

Birgit ütles ...

See on tore,et sulle minu blogi meeldib, olen ikka enamus blogid siia lisanud ja teen seda ka edaspidi.Oi ma armastan teiste blogides ringi kolada, see üks mu hobidest!